
POLSKI PAWILON „SHOES FROM POLAND” NA TARGACH EXPO RIVA SCHUH, 14-17 STYCZNIA 2023
W dniach 14-17 stycznia 2023 r. Polska Izba Przemysłu Skórzanego zorganizowała wspólny pawilon wystawienniczy pod nazwą „Shoes from Poland” podczas 98. edycji targów Expo Riva Schuh we włoskiej miejscowości Riva del Garda. Oferta polskiego przemysłu obuwniczego została przedstawiona w takiej formule po raz pierwszy.
Na naszym stoisku prezentowali się następujący wystawcy: DAKOMA, DOMENO, EDEO, EXIMP, KANIOWSKI, KRISBUT, P.W. PAMI i REN BUT. Oferta była bardzo zróżnicowana, począwszy od producentów wysokiej jakości obuwia damskiego, męskiego i dziecięcego, po producentów obuwia domowego, a skończywszy na wkładkach, akcesoriach i kosmetykach do obuwia.
Wspólne stoisko polskich firm na targach Expo Riva Schuh zostało przygotowane zgodnie z założeniami. Dotarły wszystkie wystawiające się firmy, od strony technicznej całość działała bez zarzutu – relacjonuje prezes PIPS, Marek Górecki. Polski pawilon spotkał się z zainteresowaniem kontrahentów z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii, Francji, Słowenii i Czech. Gościliśmy także wiele firm z Polski, dla których nasze stoisko było charakterystycznym miejscem i swoistym przystankiem podczas zwiedzania hal targowych. Nasi wystawcy byli też bardzo aktywni w poszukiwaniach potencjalnych klientów dzięki aplikacji mobilnej, która okazała się przydatnym narzędziem.
Styczniowa edycja targów 2023 zgromadziła 8610 uczestników z ponad 100 krajów, przy czym odsetek odwiedzających spoza Europy wzrósł o 5%. Organizator zaobserwował wzrost odwiedzających z Ameryki Łacińskiej, Azji Południowo-Wschodniej i Ameryki Północnej, odnotowano również napływ kupujących z Izraela. Liczba odwiedzających z Włoch także wzrosła. Wydarzenie odwiedziło dziesięć rządowych delegacji instytucjonalnych z Indii, Turcji, Hiszpanii, Portugalii, Indonezji, Wybrzeża Kości Słoniowej, Hongkongu, Włoch oraz chińskich regionów Syczuan i Wenzhou.
Dużym sukcesem było zaznaczenie naszej obecności na tych targach i uzyskanie przez nas rozpoznawalności przez globalnego odbiorcę jako polski kolektyw.
Zdobyliśmy cenne doświadczenie i wyciągnęliśmy wnioski na przyszłość odnośnie lokalizacji czy wyglądu stoiska, które mogą zaprocentować podczas kolejnych edycji. 98. edycja Expo Riva Schuh stała się okazją dla kupujących do dywersyfikacji źródeł zaopatrzenia.
Na polskim stoisku dystrybuowany był także przygotowany przez nas katalog branżowy „Shoes from Poland”, przedstawiający pełny przekrój polskiej branży, z uwzględnieniem producentów komponentów, organizacji sektorowych czy polskich targów obuwniczych. Podczas Expo Riva Schuh udało się rozdać ponad 100 egzemplarzy tej publikacji. Mieliśmy też do dyspozycji całostronicowe ogłoszenie w katalogu targowym wydawanym przez włoskiego organizatora. Dystrybucja tego katalogu szła w tysiące sztuk.
Warto podkreślić, że Polska zajmuje 38. miejsce w rankingu światowych producentów obuwia. Polskie firmy obuwnicze to przede wszystkim rodzinne marki z wieloletnią tradycją, które od dziesięcioleci dostosowują się do rosnących wymagań rynku, stale inwestując w nowoczesny park maszynowy oraz innowacyjne technologie. Poprzez nasze stoisko chcieliśmy pokazać, że polskie obuwie produkowane jest z dbałością o każdy szczegół i najwyższe standardy, w oparciu o lokalne naturalne komponenty, wysoką jakość, krótkie terminy realizacji i niskoemisyjność dwutlenku węgla. Mamy ogromny potencjał eksportowy. Polska jest 12 największym eksporterem obuwia na świecie pod względem wartości i 9 pod względem wielkości.
Chciałbym podziękować wszystkim firmom, które wzięły udział we wspólnej promocji naszej branży za granicą i zaprosić jeszcze większą grupę do udziału w kolejnej edycji – podsumowuje Marek Górecki.