IZBA KONTRA PODWYŻKA VATU NA OBUWIE DZIECIĘCE

Polska Izba Przemysłu Skórzanego jako współorganizator koalicji AntyVat rozpoczęła działania interwencyjne w zakresie zachowania 7% stawki Vat na obuwie dziecięce.

Celem koalicji AntyVAT jest zwrócenie uwagi opinii publicznej i decydentów na problem grożącej Polsce podwyżki VAT na ubranka i buciki dziecięce. Dzięki współpracy organizacji społecznych, przedstawicieli producentów oraz ekspertów chcemy pokazać koszty społeczne wprowadzenia podwyżki VAT do poziomu 22% i możliwości jej uniknięcia.

Konferencja prasowa, która odbyła się na początku marca br. była pierwszym działaniem w ramach koalicji AntyVAT. Zaprezentowaliśmy na niej nasze argumenty i ekspertyzy, była ona także początkiem dyskusji publicznej na temat podwyżki VAT. W konferencji brali udział przedstawiciele organizacji producentów, eksperci oraz media informacyjne, gospodarcze, dzienniki warszawskie, media elektroniczne, czasopisma kobiece. W ramach kolacji uruchomiona została strona internetowa www.dziecibezvatu.pl. Wszelkie informacje o naszej akcji zamieszczone są również na portalu Izby www.pips.pl.

Polska Izba Przemysłu Skórzanego przygotowała i rozesłała list otwarty na temat podwyżki VAT do Ministra Finansów, Dyrektora Departamentu Podatku od Towarów i Usług oraz Marszałka Sejmu i Senatu.

Polska Izba Przemysłu Skórzanego otrzymała oficjalne stanowisko od Europejskiej Konfederacji Przemysłu Obuwniczego z siedzibą w Brukseli popierające naszą inicjatywę zachowania 7% stawki Vat na obuwie dziecięce. Głos poparcia od europejskiej organizacji to kolejny krok do uzyskania pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej.

Efekt naszych działań to nagłośnienie problemu w mediach o czym świadczą poniższe tytuły:

NIE DLA WYŻSZEGO PODATKU NA UBRANKA DLA DZIECI

VAT ROŚNIE SZYBCIEJ NIŻ DZIECI

BUCIKI PÓJDĄ W GÓRĘ

VATEM W DZIECI

Niebawem dalsze działania, które wzmocnią przekaz medialny oraz mamy nadzieję przychylność Polskiego Rządu.

Wierzymy we wspólny sukces.