CZŁONKOWIE PIPS NA GIEŁDZIE KONTAKTOWEJ B2B W BERLINIE

Członkowie Izby skorzystali z zaproszenia do bezpłatnego udziału w giełdzie kontaktowej B2B, która odbyła się w TAK THEATER w Berlinie w dniach 3-4 listopada 2016r.

Giełda adresowana była głównie do polskich producentów odzieży, dodatków, obuwia i usług z sektora w celu utworzenia transgranicznej sieci kontaktów pomiędzy przedsiębiorstwami z Polski oraz berlińskimi projektantami mody.

Z ramienia Zarządu PIPS w spotkaniu udział wzięli Prezes Jan Góralczyk oraz Marek Górecki – organizator Dni Obuwia Polshoes. W giełdzie po stronie polskiej uczestniczyło ogółem 15 podmiotów. Polska Izba Przemysłu Skórzanego reprezentowana była przez następujące firmy obuwnicze: ARKA Jan, Michał Góralczyk Sp., ROBSON Beata i Robert Kozikowscy s.c oraz WOJAS S.A.

Organizatorem giełdy było Międzynarodowe Centrum Designu w Berlinie (IDZ Berlin). Jest to organizacja non-profit istniejąca od 1968r., jedna z wiodących instytucji w Niemczech zajmującą się promocją oraz wspieraniem designu. Od roku 2013 koordynuje przedsięwzięcie pn. Berlin Showroom.

Listopadowa giełda odbyła się w ramach projektu BERLIN POLAND 2016-19, będącego kontynuacją prowadzonych od 2011r. spotkań w formacie B2B, w efekcie których udało się połączyć ponad 350 przedsiębiorstw z obydwu krajów.

Projekt „Berlin Poland 2016-2019 | Co-operation Network Design & Fashion” finansowany jest ze środków federalnych – w ramach berlińskiego programu wspierania umiędzynarodowienia i tworzenia sieci współpracy (Förderprogramm für Internationalisierung – Netzwerk Richtlinie) – przy wsparciu Unii Europejskiej (Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – EFRE).

Giełda zapewniła swoim uczestnikom poszerzenie bazy kontaktów o potencjalnych zleceniodawców z Berlina, umożliwiając przy tym prezentację swojej marki i zwiększenie widoczności na międzynarodowym rynku.

W pierwszym dniu giełdy – 3 listopada – zorganizowana została wizyta w centrach handlowych Bikini- Haus oraz LNFA, połączona z prezentacją berlińskich marek mody oraz wieczorne spotkanie networkingowe „Fashion Talk – Współpraca międzynarodowa w branży modowej”, podczas którego przedstawione zostały firmy z Polski.

Drugi dzień poświęcony był na indywidualne spotkania B2B na przygotowanych wcześniej stoiskach. Spotkanie niewątpliwie potwierdziło wolę współpracy obu krajów. Dało się zaobserwować duże zainteresowanie jakością naszych wyrobów i możliwościami produkcyjnymi firm polskich (obuwniczych i tekstylnych), wliczając w to nowoczesny park maszynowy, którego obecnie brakuje w Niemczech. Kolejna edycja giełdy ma odbyć się w marcu 2017r. w Łodzi.