MADE IN – PIERWSZY ETAP ZAKOŃCZONY SUKCESEM!

W miesiącach wrzesień – październik Zarząd i Biuro PIPS prowadziły bardzo intensywną kampanię na rzecz wprowadzenia obligatoryjnego oznakowania obuwia znakiem „made in”.
Interes przemysłu obuwniczego jest w tym zakresie oczywisty i zbieżny z interesem konsumentów. Obowiązek oznakowania obuwia miejscem pochodzenia pozwoli klientom na odróżnienie wyrobów masowo napływających z krajów azjatyckich od produktów polskich.
W efekcie wprowadzenie tego przepisu pozwoli nam na zwiększenie konkurencyjności naszych wyrobów na rynku polskim.
Jak się okazało – przekonanie naszych władz do poparcia tej inicjatywy wymagało nie lada wysiłku. Członkowie PIPS wystosowali petycję do Ministerstwa Gospodarki oraz UOKiK, pod którą podpisało się ponad 200 przedsiębiorstw z branży. Takie masowe poparcie środowiska dało nam duży atut w rozmowach z przedstawicielami rządu.
Listy z informacją i prośbą o poparcie zostały rozesłane do wszystkich europosłów. Z tymi członkami Parlamentu Europejskiego, którzy zaangażowani są w prace nad projektem, nawiązaliśmy bezpośrednie kontakty i indywidualnie przekonywaliśmy ich do naszych racji.
Prezes PIPS Jan Góralczyk oraz Wiceprezes Mariusz Babral uczestniczyli w dniu 11-go października w spotkaniu w Ministerstwie Gospodarki. Podczas tej konferencji skutecznie przekonywali, że oznakowanie „made in Poland” na produktach konsumenckich, trafiających na rynki Unii Europejskiej, będzie świetną promocją naszego kraju.
W efekcie tych działań projekt dyrektywy unijnej „made in” został zaaprobowany na posiedzeniu Komisji Rynku Wewnętrznego i Konkurencji Parlamentu Europejskiego.
Otwiera to drogę do dalszych prac legislacyjnych i daje dużą szansę na ostateczne uchwalenie tej dyrektywy przez Parlament Europejski.

Zarząd PIPS dziękuje wszystkim firmom i osobom, które wsparły tę akcję.