FreshMail.pl

Aktualności

SPRAWOZDANIE Z KONFERENCJI PIPS/IPS 3-4 GRUDNIA 2018 W KRAKOWIE

W dniach 3-4 grudnia 2018 r. w hotelu Sympozjum w Krakowie odbyła się XV Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna MAT-ECO-SHOES 2018, zorganizowana przez Polską Izbę Przemysłu Skórzanego i Instytut Przemysłu Skórzanego.

Była to edycja specjalna podsumowująca projekt „Rozwój holistycznej koncepcji obuwia w oparciu o projektowanie ukierunkowane na użytkownika 60+ oraz samozarządzające narzędzia wspomagające” o akronimie 60+SHOE, współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Projekt od 1 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2018 r. realizowany jest przez międzynarodowe konsorcjum, w skład którego weszły: Polska Izba Przemysłu Skórzanego (Polska), Instytut Przemysłu Skórzanego (Polska) oraz Prüf- und Forschungsinstitut Pirmasens e.V. (Niemcy).

W konferencji podsumowującej projekt uczestniczyło ponad 80 osób, w tym przede wszystkim polscy producenci obuwia, ze szczególnym wskazaniem na specjalistów w zakresie obuwia ortopedycznego, jak również przedstawiciele instytutów badawczych, uczelni wyższych i prasy branżowej.

Nie zabrakło także gości zagranicznych, przede wszystkim reprezentantów instytutów badawczych i uczelni wyższych z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Ukrainy, Słowenii i Hiszpanii.

Udział w konferencji miał charakter bezpłatny.

Podczas konferencji zaprezentowano wyniki uzyskane podczas realizacji wspomnianego projektu. W ramach 60+SHOE opracowane zostały wytyczne do produkcji obuwia najbardziej odpowiadającego wymaganiom seniorów.

...

SZKOLENIE: JAK WYPROMOWAĆ MARKĘ MODOWĄ?

W dniu 27 listopada 2018 r. w Hotelu Badura w Wadowicach Polska Izba Przemysłu Skórzanego we współpracy z partnerem TADAM Fashion&Marketing zorganizowała kilkugodzinne bezpłatne szkolenie pn. “Jak wypromować markę modową?”.

Szkolenie poprowadziła p. Milena Niebrzydowska, założycielka marki TADAM Fashion&Marketing, ekspert w promocji marek modowych w Internecie; wiceprezes Zarządu Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan, twórczyni autorskiego programu wspierającego promocję projektantów i producentów branży odzieżowej oraz programu szkoleniowego „Moda on-line”; wizjonerka działająca na rzecz rozwoju i edukacji wschodzących firm sektora mody.

Tematyka szkolenia sfokusowana została wokół następujących zagadnień:

– Najważniejsze trendy w komunikacji marketingowej,

– Dlaczego strategia marki jest twoim „must have”?

-Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Szkolenie pozwoliło zrozumieć uczestnikom, jakie są obecnie najskuteczniejsze metody komunikacji marketingowej oraz jak je wykorzystać w rozwoju własnej marki, uświadamiając jednocześnie, jak ważna jest spójna i dobrze dopracowana strategia marki. Spotkanie dostarczyło przydatnej wiedzy na temat promocji sklepu internetowego, jak również najnowszych narzędzi służących do zwiększenia sprzedaży. Słuchacze poznali mechanizmy i trendy panujące obecnie na rynku.

...

RELACJA Z OBCHODÓW ŚWIĘTA OBUWNIKA 2018

W dniu 27 października  2018 roku w Konwencie Bonifratrów pod wezwaniem św. Floriana w Zebrzydowicach odbyła się druga już edycja Święta Obuwnika. Wydarzenie zorganizowane z inicjatywy Polskiej Izby Przemysłu Skórzanego w tym roku zgromadziło jeszcze liczniejszą grupę przedstawicieli środowiska obuwniczego – przede wszystkim z okręgu małopolskiego. Wśród uczestników obecni byli przedstawiciele Zarządu Polskiej Izby Przemysłu Skórzanego, producenci i projektanci obuwia, dyrekcja i kadra pedagogiczna Zespołu Szkół im. KEN w Kalwarii Zebrzydowskiej (prowadzącego kształcenie w klasach o profilu obuwniczym), jak również przedstawiciele lokalnych władz i pracownicy Instytutu Przemysłu Skórzanego z Krakowa.

Święto Obuwnika, którego obchody zainaugurowaliśmy w ubiegłym roku, idealnie wpisuje się w tradycję, która jest kultywowana w innych krajach europejskich, będących liderami w produkcji obuwia. We Włoszech święto obuwnika obchodzone jest corocznie w miejscowości Vigevano, będącej kolebką włoskiego obuwnictwa, zawsze pod koniec października. Warto podkreślić, że data naszej uroczystości wybrana została nieprzypadkowo, gdyż w dniu 25 października przypada święto ŚŚ. Kryspina i Kryspiniana, powszechnie uważanych za patronów branży obuwniczej. Miejsce wydarzenia  jest również wyjątkowe, gdyż Kalwaria Zebrzydowska i Zebrzydowice słyną z produkcji obuwia.

Spotkanie tradycyjnie już rozpoczęło się mszą świętą w intencji zaproszonych gości w kaplicy Konwentu.

...

DZIAŁALNOŚĆ EKSPORTOWA POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW

W imieniu Departamentu Handlu i Współpracy Międzynarodowej Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii uprzejmie dziękujemy wszystkim firmom, które zdecydowały się wziąć udział w dwóch ankietach dotyczących:

1. eliminacji barier operacyjnych w działalności eksportowej  https://goo.gl/forms/iDf6cyGRfwIM1yZR2

2. wykorzystania i skuteczności narzędzi stosowanych w obszarze finansowania i ubezpieczeń eksportu

https://www.webankieta.pl/ankieta/378347/badanie-potrzeb-dla-rozwoju-eksportu-finansowanie.html

Tym samym informujemy, że jeżeli ktoś z Państwa chciałby podzielić się swoimi przemyśleniami, zgłosić jakiś problem, czy propozycje w obszarze aktywizacji eksportu – może to zrobić jeszcze do 31 grudnia 2018 r. 

Równocześnie przypominamy, że do końca grudnia 2018 r. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii czeka na wnioski polskich przedsiębiorców o obniżenie kosztów importu zaopatrzeniowego, dla regulacji UE mających wejść w życie z dniem 1 stycznia 2020 r. (wnioski o zawieszenie poboru ceł UE albo ustanawianie unijnych preferencyjnych kontyngentów taryfowych w imporcie z krajów pozaunijnych dla komponentów i surowców do dalszej produkcji).

Więcej na stronie: https://www.mpit.gov.pl/strony/zadania/wspolpraca-miedzynarodowa/wspolpraca-gospodarcza/polityka-handlowa/cla-unii-europejskiej/#Modyfikacja%20ce%C5%82%20UE

 

...

Głos przedsiębiorców – FINANSOWANIE EKSPORTU

Szanowni Państwo,

Poniższe zapytanie ma na celu identyfikację czynników, które decydują o aktywności eksportowej polskich firm i realizowane jest na potrzeby Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.
 
Na podstawie wyników zapytania Ministerstwo planuje podjąć działania zmierzające do poprawy warunków funkcjonowania przedsiębiorstw tak, by promować i wspierać eksport. Interesują nas opinie i propozycje osób, które w polskich firmach zajmują się problematyką eksportu.
Wyniki zapytania będą przetwarzane tylko na potrzeby ww. celu, a odpowiedzi są anonimowe.

Załączoną ankietę MPiT planuje wykorzystać dla poszerzenia wiedzy o wykorzystaniu i skuteczności narzędzi stosowanych w obszarze finansowania i ubezpieczeń eksportu.
 
Uprzejmie prosimy o jej wypełnienie do dnia 15. grudnia 2018 r. wg swojej wiedzy oraz o podzielenie się uwagami dotyczącymi ułatwień lub trudności napotykanych w realizacji przedsięwzięć eksportowych.
 
Wierzymy, że wpłynie to pozytywnie na rozwój polskich przedsiębiorstw i długofalowo będziemy mogli obserwować wzrostowe trendy wartości eksportu w produkcie krajowym.
 
Poniżej link do zapytania:
Badanie potrzeb dla rozwoju eksportu-finansowanie

Uwaga: w przypadku problemu z działaniem podanego linka, prosimy o wklejenie na pasek przeglądarki całego adresu:
https://www.webankieta.pl/ankieta/378347/badanie-potrzeb-dla-rozwoju-eksportu-finansowanie.html

Z góry dziękujemy za Państwa zaangażowanie.

...

STREFA POLSKICH WYSTAWCÓW NA TARGACH EURO SHOES W MOSKWIE

Szanowni Państwo,

Otrzymaliśmy zaproszenie od organizatora targów Euro Shoes w Moskwie do stworzenia strefy polskich wystawców podczas kolejnej edycji targów, która odbędzie się w dniach 25-28 lutego 2019 r. 

Obecnie możemy dysponować powierzchnią do 138 m2, na której mogą być zlokalizowane stoiska indywidualne o powierzchni dopasowanej do własnej analizy potrzeb i kosztów, wraz z częścią wspólną, w której byłby zorganizowany poczęstunek i stoisko promocyjne.

Alternatywą dla indywidualnego trybu wystawiana się może być jedno większe stoisko dla grupy firm, przy czym założenie jest takie, że na targi można byłoby wtedy wysłać modele obuwia, natomiast obsługa byłaby zorganizowana na miejscu i byłaby wspólna dla wszystkich zainteresowanych firm.

Poglądowy plan polskiego pawilonu

Na chwilę obecną przyjmujemy wstępne deklaracje uczestnictwa w targach Euro Shoes w przedstawionej formule.

Dodatkowo, organizator zapewni polskim wystawcom BONUS POWITALNY w postaci: – specjalnie wydzielonej strefy Lounge Zone z polskimi przekąskami i napojami, – umieszczenia znaków z reklamą polskiego stoiska wewnątrz pawilonu, – wsparcia w umieszczeniu reklamy polskich uczestników i marek w magazynie SHOES REPORT,...

1 2 3 4 5 42

Zapisz się do naszego newslettera

Chcę otrzymywać newsletter. :) (możesz zrezygnować z subskrypcji w dowolnym momencie)

FreshMail.pl